Lilla Kakans blogg


2xKvällsmat med Kyckling & Biff
2008-02-07, 18:10:59
Filed under: Mat | Etiketter: , , , , ,

Sambon ville äta en wok ikväll och jag en gryta. Eftersom jag verkligen älskar curry och min sambo inte tål smaken så lagar jag min egen smarriga gryta så får han gotta på en biffwok. Det blev lagom stressigt att hålla reda på alla fyra plattor med pannor & kastruller, men resultatet blev bra ändå =) Ingredienserna är bara ett hopkok av vanliga hemmakryddor och lite grillolja på ett hörn :-p Smaken kom till när jag skulla hitta på något ätbart med väldigt lite grejjer ikylen för en herrans massa år sen. Hey, grilloljan var ju utmärkt som smaksättare, så jag har kört vidare på det.

Min egenkompinerade biffwok
Biffwoken

Strimlad lövbiff
Soja
En burk wokgrönsaker
Grillolja
Salt & Peppar
Nudlar
Redning

Det funkar, det blir gott och passar bra som matlåda =)

 Och min currygryta
Currygrytan

Strimlad kyckling
Skivade vattenkastanjer
Små hela champinjoner
Curry
Salt
Och grillkrydda….jaa…den heliga allkryddan, jag måste verkligen våga släppa taget någongång, men inte än ;-p
Toppredning med potatismjöl
Och ris till

Det var gott iaf och vi står oss till i morrn =)

Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

